ویدیو خلاصه بازی النصر و الوحده عربستان| آتش بازی رونالدو و یاران نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اینترمیلان و ساسولو| اولین شکست قهرمان! حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان
سرخط خبرها

گرداب گرانی | تعرفه استفاده از تفریحات آبی در مشهد بالا رفته

  • کد خبر: ۱۷۱۱۲۲
  • ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
گرداب گرانی | تعرفه استفاده از تفریحات آبی در مشهد بالا رفته
وضعیت نرخ‌گذاری خدمات مجموعه‌های آبی، هم مردم و هم استخرداران را ناراضی کرده است.

گرمای هوای تابستان، بار دیگر وسوسه لذت یک آب‌تنی مهیج در استخر‌ها و مجموعه‌های آبی شهر را به سر آدم می‌اندازد. تابستانی که امسال گرم‌تر و کم‌آب‌تر از هر سال از راه رسیده است و به‌نظر می‌‎رسد بعد از سال‌‎های سخت کرونایی مردم استقبال چشمگیرتری از حضور در مجموعه‌های آبی داشته باشند. در این میان، شاید تنها عاملی که باعث شود استخر‌ها در فصل تابستان خالی باشد، نرخ‌گذاری هزینه‌های استفاده از آن‌ها در امسال باشد. نرخ‌گذاری‌ای که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود و حالا صدای استخرداران را درآورده است.

از سویی دیگر، نرخ‌نامه جدیدی که با تلاش وزارت ورزش به امضای معاون اول رئیس‌جمهور رسیده و قرار است نجات‌بخش استخرداران از ورشکستگی باشد، باز صدای مردم را درمی‎‌آورد و باید دید این وسط هیئت شنای خراسان‌رضوی و اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان چه راه‌حلی برای حل‌وفصل این مشکل دارند تا نه مردم و نه استخرداران، هیچ‌کدام متضرر نشوند.

نرخ‌نامه‌هایی علیه مردم و استخرداران!

رئیس هیئت شنای خراسان‌رضوی درباره نرخ‌نامه‌های استفاده از خدمات استخر‌ها و مجموعه‌های آبی به شهرآراورزشی می‌گوید: «صنعت‌ومعدن نرخ‌نامه‌ای داده که بسیار کم است و استخرداران با وضعیت تورمی کنونی نمی‌توانند با این مبالغ کار کنند.» حسین گرایلی می‌افزاید: «از طرفی، مصوبه‌ای در تهران به امضای معاون اول رئیس‌جمهور رسیده است که باید آن را به اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان ارائه دهیم تا نسبت به تغییر قیمت‌ها به‌شکلی که نه مردم ضرر کنند و نه استخرداران، اقدام کنند.» گرایلی که اعدادوارقام این نرخ‌نامه‌ها را اعلام نکرد، اضافه می‌کند: «هفته آینده دراین‌زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.»

تخلف؛ حاصل یک نرخ‌گذاری اشتباه

استخر‌ها هم‌اکنون برای هر دوازده جلسه آموزشی ارقام متفاوتی از علاقه‌مندان می‌گیرند؛ به‌شکلی که این تفاوت از ۵۰۰ هزار تومان تا یک‌ونیم‌میلیون تومان است. تخلف آشکاری که به‌سبب جلوگیری از ورشکستگی استخر‌ها قابل اغماض است، اما از آن سو مردم هم از این مسئله متضررند و شاید همین موجب کاهش استقبال آن‌ها برای استفاده از خدمات استخر‌ها و مجموعه‌های آبی شده است.

گفته می‌شود نرخی که صنعت‌ومعدن برای این مسئله اعلام کرده، ۴۰۰ هزار تومان برای دوازده جلسه است. درحالی‌که برخی استخر‌های نامی مشهد برای دوازده جلسه یک‌میلیون‌و ۲۰۰ هزار تومان از علاقه‌مندان هزینه می‌گیرند. در سویی دیگر، بر اساس اطلاعات رسیده، رقم اصلاح‌شده و مورد تأیید معاون اول رئیس‌جمهور، یک‌میلیون تومان است که باز صدای مردم را درمی‌آورد.

تورم، بلای جان استخر‌ها

مجید مشتاق‌عشق، کارشناس و پیشکسوت شنای خراسان‌رضوی که این روز‌ها در فدراسیون کرسی دارد، درباره مشکلات استخر‌ها و لزومی که برای افزایش قیمت‌ها و گرفتن هزینه بیشتر از نرخ‌نامه دارند، می‌گوید: «واقعیت آن است که تورم چشمگیر دست استخر‌ها را بسته است و آن‌‎ها مجبورند قیمت‌هایشان را افزایش بدهند. ما تا دو سال پیش با ۸۰ میلیون دو خاور کلر می‌آوردیم، اما حالا بیست بشکه بیشتر نمی‌شود.»

مشتاق می‌افزاید: «در مشهد با افزایش تورم، قیمت‌ها زیاد نشده و همین حالا موجب شده است استخرداران در وضعیت ورشکستی قرار بگیرند. قیمت بلیت مجموعه آبی تهران الان ۴۵۰ هزار تومان است و مجموعه آبی کیش هم ۶۵۰ هزار تومان، اما موج‌های آبی مشهد از ۹۰ هزار تومان، بلیتش ۱۵۰ هزار تومان شده است و صدای مردم درآمده است.»

اجاره استخر‌ها موجب افزایش قیمت‌ها

افزایش هزینه اجاره استخر‌ها در امسال یکی‌دیگر از بلا‌هایی است که استخرداران را در وضعیت ورشکستی قرار داده است. طبق اعلام رئیس سابق هیئت شنای خراسان‌رضوی، با اعلام اداره‌کل ورزش‌وجوانان، هیئت شنا امسال باید برای اجاره استخر شهید حججی که یک استخر قهرمانی است، سالانه ۵۵۰ میلیون تومان بدهد.

استخری که همه زمان استفاده از آن برای ورزش قهرمانی و تمرین ورزشکاران است. از طرفی دیگر، برای استخر شهید هاشمی‌نژاد اجاره یک‌میلیاردو ۱۵۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است که آن هم در فصل تابستان درآمدزاست، اما در سایر روز‌های سال به‌ویژه شش ماه دوم، توانایی چنین درآمدزایی را ندارد.

هزینه استفاده از استخرها؛ نارضایتی دوطرف

سال گذشته بلیت استخر‌های درجه‌یک و دو حدود چهل‌پنجاه‌هزار تومان تعیین شده بود. رقمی که امسال به ۷۰ هزار تومان رسیده و استخرداران برای فرار از تورم و درآمدزایی به یکسری ترفند‌ها روی آورده‌اند. به‌عنوان مثال، استخردار برای آنکه بتواند درآمد مکفی برای بازماندن استخرش را تأمین کند، اعلام می‌کند یک تایم سه‌ساعته ۱۵۰ هزار تومان.

با وجود این، افزایش نرخ بلیت استخر‌ها گاهی با ناراحتی و اعتراض مردم روبه‌روست و موجب کاهش استقبال شده است. باید دید طی یک هفته آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد و آیا مسئولان شنای استان می‌توانند با تدبیری و راضی‌کردن اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی به وضعیت نابسامان نرخ گذاری استخر‌ها به‌نفع مردم و استخرداران پایان دهند یا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->